دانلود برنامه طرح تدبی

برای دانلود برنامه سالانه کامل اینجا را کلیک کنید

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر

جدول شماره 6 : فرم ارزیابی بهبود فرایندها

فرآیند

ردیف

ملاک

فعالیت ها

امتیاز (عدد 1: نشانگرپایین ترین و عدد 7: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)

نیاز به بررسی

7

6

5

4

3

2

1

1- برنامه ریزی

1

برنامه سالانه جامع ، واقع بینانه و اجرایی (امتیاز این ملاک با ضریب 3 محاسبه می شود)

1- وضعیت منابع انسانی *

 

 

 

 

 

 

 

 

2- وضعیت منابع مادی*

 

 

 

 

 

 

 

 

3- وضعیت فرایند آموزش و یادگیری *

 

 

 

 

 

 

 

 

4- وضعیت فرایند پرورشی و فوق برنامه *

 

 

 

 

 

 

 

 

5- وضعیت فرایند سلامت و تربیت بدنی *

 

 

 

 

 

 

 

 

6- وضعیت فرایند مشارکت *

 

 

 

 

 

 

 

 

7-  وضعیت فرایند نظارت و ارزیابی *

 

 

 

 

 

 

 

 

8- وضعیت امور اداری و مالی *

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

2

ساماندهی وظایف و مسئولیت های کارکنان و دانش آموزان در خصوص برنامه عملیاتی سالانه ی مدرسه

1-  توجیه و اطلاع رسانی به کارکنان *

 

 

 

 

 

 

 

 

2- توجیه و اطلاع رسانی به دانش آموزان *

 

 

 

 

 

 

 

 

3- و ....

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

3

تعیین وظایف و مسئولیت هر یک از عوامل انسانی به صورت رسمی و مکتوب

1-  تعیین وظایف هر یک از مسئولین      فعالیت ها *

 

 

 

 

 

 

 

 

2- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

جمع امتیاز فرایند برنامه ریزی ( برنامه محوری )

 

 

2- آموزش و یادگیری

1

زمینه سازی برای انجام مطالعات پژوهشی نظیراقدام پژوهی ، درس پژوهی و...

1- شناسایی موضوعات مهم برای اقدام پژوهی و... با مشارکت کارکنان

 

 

 

 

 

 

 

 

2- تشکیل گروه درس پژوهی و ... *

 

 

 

 

 

 

 

 

3- تشکیل جلسات آموزشی برای گروههای درسپژوه و...                             

 

 

 

 

 

 

 

 

4- انجام مطالعات پژوهشی

 

 

 

 

 

 

 

 

5- اطلاعرسانی دستاوردهای مطالعات پژوهشی به کارکنان (:تراکت، پمفلت ، سایت و..)              

 

 

 

 

 

 

 

 

6- کاربست نتایج مطالعات                      

 

 

 

 

 

 

 

 

7- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

2

مشارکت دانش آموزان در انجام           پروژه های علمی

1-  تشکیل انجمن و کمیته های علمی بر اساس علایق و توانمندی های دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

2- فراهم سازی فرصت ارائه مطالعات و نتایج پروژه های انجام شده توسط اعضای کمیته های علمی به سایر دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

3- ارائه مطالب و پیام های مناسب به منظور حضور حداکثری دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

4- مشارکت دانش آموزان در انجام پروژه ها *

 

 

 

 

 

 

 

 

5- برگزاری جشنواره

 

 

 

 

 

 

 

 

6- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

برای دانلود برنامه سالانه کامل اینجا را کلیک کنید

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر



جدول شماره 6 : فرم ارزیابی بهبود فرایندها

فرآیند

ردیف

ملاک

فعالیت ها

امتیاز (عدد 1: نشانگرپایین ترین و عدد 7: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)

نیاز به بررسی

7

6

5

4

3

2

1

 

2- آموزش و یادگیری

3

استفاده از ظرفیت های محیط های یادگیری متنوع

1- نظر سنجی از دانش آموزان و معلمان در خصوص برگزاری اردو و بازدید از مراکز علمی ، تحقیقاتی و مدارس موفق

 

 

 

 

 

 

 

 

2- برگزاری اردوهای علمی و مرتبط با دروس براساس ضوابط                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

3- گزارشات                                               

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

4

زمینه سازی برای هم اندیشی و تبادل تجربه گروه های پایه ای در مدرسه

 

1-  تنظیم تقویم تشکیل جلسات با برنامه ای مدون                     

 

 

 

 

 

 

 

 

2- کیفیت صورت جلسات مربوطه                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

3- کیفیت مصوبات جلسات

 

 

 

 

 

 

 

 

4- پیامد ها و نتایج جلسات (اجرایی شدن مصوبات )                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

5- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

5

حضور فعال کارکنان و دانش آموزان در جشنواره ها ، مسابقات علمی و فعالیت های علمی

1- شیوه ها و راهکارهای ترغیب و تشویق کارکنان و دانش اموزان جهت شرکت در فعالیت های علمی *

 

 

 

 

 

 

 

 

2- گزارشات مربوط به هر یک از فعالیت ها                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

3- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

6

فراهم نمودن تجهیزات و ابزار آموزشی ، پرورشی و ورزشی لازم در فرایند       یاددهی – یادگیری متناسب با سطح مدرسه

1- تأمین تجهیزات آموزشی متناسب با تعداد گروههای متشکله دانش آموزی

 

 

 

 

 

 

 

 

2- تأمین تجهیزات پرورشی متناسب با تعداد گروههای متشکله دانش آموزی

 

 

 

 

 

 

 

 

3- تأمین تجهیزات ورزشی متناسب با تعداد گروههای متشکله دانش آموزی

 

 

 

 

 

 

 

 

4- استفاده از وسایل و امکانات موجود آموزشی*                       

 

 

 

 

 

 

 

 

5- استفاده از وسایل و امکانات موجود ورزشی *

 

 

 

 

 

 

 

 

6- استفاده از وسایل و امکانات موجودپرورشی *                              

 

 

 

 

 

 

 

 

7- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

7

بهره گیری معلمان از طرح درس های   سالانه و روزانه

(امتیاز این ملاک با ضریب 2 محاسبه می شود)

1- تهیه طرح درس توسط آموزگاران  *          

 

 

 

 

 

 

 

 

2- کیفیت طرح درس ها  *                   

 

 

 

 

 

 

 

 

3- انطباق فعالیت های کلاسی با طرح درس ها *                      

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

 

جدول شماره 6 : فرم ارزیابی بهبود فرایندها

فرآیند

ردیف

ملاک

فعالیت ها

امتیاز (عدد 1: نشانگرپایین ترین و عدد 7: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)

نیاز به بررسی

7

6

5

4

3

2

1

2- آموزش و یادگیری

8

به کارگیری روش های فعال و خلاق در فرایند یاددهی یادگیری

1- تشویق و ترغیب معلمان در استفاده از روشهای نوین در فرایند یاددهی یادگیری *

 

 

 

 

 

 

 

 

2- میزان تسلط معلمان در استفاده از روش های خلاق و فعال               

 

 

 

 

 

 

 

 

3- برگزاری جلسات آموزشی در خصوص روشهای فعال و خلاق                   

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

9

استفاده حداکثری از فناوری اطلاعات و ارتباطات در فرایند یاددهی و یادگیری توسط  کارکنان

1- ایجاد ، توسعه و تجهیز کلاس های هوشمند               

 

 

 

 

 

 

 

 

2- برگزاری دوره های آموزشی جهت استفاده از قابلیت های ایجاد شده در مسیرهوشمند سازی مدرسه برای کارکنان و دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

3- تشویق و ترغیب کارکنان در استفاده از فناوری اطلاعات  *           

 

 

 

 

 

 

 

 

4- ثبت فعالیت های مربوطه                           

 

 

 

 

 

 

 

 

5- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

10

تولید ابزار آموزشی و محتوا توسط کارکنان و دانش آموزان

(دست سازه ها ، پاور پوینت  و ...)

(امتیاز این ملاک با ضریب 2 محاسبه می شود)

1- برنامه ریزی در جهت تولید محتوا توسط کارکنان و....  *               

 

 

 

 

 

 

 

 

2- کیفیت محتوای تولید شده

 

 

 

 

 

 

 

 

3- برنامه ریزی در جهت استفاده از محتوای تولیدی                            

 

 

 

 

 

 

 

 

4- برگزاری نمایشگاه مربوطه                                    

 

 

 

 

 

 

 

 

5- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

11

شناسایی دانش آموزان در معرض          افت تحصیلی و تلاش در رفع مشکل آن ها

1- پیش بینی تکالیف ویژه برای دانش آموزان *                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

2- برگزاری جلسات مشورتی برای رفع کاستی ها و ضعف ها

 

 

 

 

 

 

 

 

3- کیفیت برنامه های تکمیلی و جبرانی  *                                       

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 برای دانلود برنامه سالانه کامل اینجا را کلیک کنید

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر


 

جدول شماره 6 : فرم ارزیابی بهبود فرایندها

فرآیند

ردیف

ملاک

فعالیت ها

امتیاز (عدد 1: نشانگرپایین ترین و عدد 7: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)

نیاز به بررسی

7

6

5

4

3

2

1

2- آموزش و یادگیری

12

وضعیت پیشرفت تحصیلی دانش آموزان (امتیاز این ملاک با ضریب 2 محاسبه می شود)

1- تهیه نمودارها و اطلاعات مربوط به وضعیت تحصیلی دانش آموزان *

 

 

 

 

 

 

 

 

2-  تحلیل وضعیت تحصیلی دانش آموزان و مقایسه با سال قبل  *          

 

 

 

 

 

 

 

 

3- اقدامات اصلاحی و ترمیمی *                                           

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

13

جلسات آموزشی با محوریت مباحث علمی ، حرفه ای ، تربیتی ، دینی و ... برای کلیه کارکنان

1- تنظیم تقویم اجرایی *                        

 

 

 

 

 

 

 

 

2- کیفیت مصوبات جلسات مربوطه   *                

 

 

 

 

 

 

 

 

3- خروجی و کارآمدی جلسات  *                            

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

جمع امتیاز فرایند آموزش و یادگیری

 

 

3- فعالیت های پرورشی و  فوق برنامه

1

شناسایی دانش آموزان در معرض مشکلات تربیتی و ارجاع آن ها به مراجع ذیربط

1- ثبت اطلاعات این گروه از دانش آموزان             

 

 

 

 

 

 

 

 

2- معرفی دانش اموزان به مراجع ذیصلاح         

 

 

 

 

 

 

 

 

3- انجام اقدامات اصلاحی        

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

2

فعالیت های فوق برنامه و پرورشی

1- شناسایی نیازها و علائق دانش آموزان *                

 

 

 

 

 

 

 

 

2- اولویت بندی نیازها ی پرورشی و طبقه بندی علائق دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

3- برگزاری جشنواره و مسابقات پرورشی (قرآن و...)علمی میان کارکنان و دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

4- برنامه ریزی برای فعالیت ها ی متناسب با نیازسنجی        

 

 

 

 

 

 

 

 

5- اطلاع رسانی و ترغیب اولیاء به استفاده حداکثری دانش آموزان از فعالیت های مکمل    و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

6- توجه به فضای پرورشی : شعار نویسی ، تابلوها و ...         

 

 

 

 

 

 

 

 

7- تشویق و ترغیب مشارکت فعال دانش آموزان و کارکنان در برگزاری نماز جماعت *

 

 

 

 

 

 

 

 

8- برگزاری اردوهای پرورشی                          

 

 

 

 

 

 

 

 

9- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

 

 

 

 

 

جدول شماره 6 : فرم ارزیابی بهبود فرایندها

فرآیند

ردیف

ملاک

فعالیت ها

امتیاز (عدد 1: نشانگرپایین ترین و عدد 7: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)

نیاز به بررسی

7

6

5

4

3

2

1

3- فعالیت های پرورشی و  فوق برنامه

3

حضور فعال کارکنان و دانش آموزان در جشنواره ها و مسابقات فرهنگی، هنری و ...

1- ترغیب و تشویق کارکنان و دانش آموزان جهت شرکت در مسابقات و...  * 

 

 

 

 

 

 

 

 

2- برگزاری جشنواره و مسابقات پرورشی ( قرآن و ... ) میان کارکنان و دانش آموزان *                                                   

 

 

 

 

 

 

 

 

3- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

4

مراسم آغازین مدرسه

1- کیفیت برنامه های مراسم آغازین *                        

 

 

 

 

 

 

 

 

2- مشارکت فعال دانش آموزان در اجرای مراسم آغازین *                      

 

 

 

 

 

 

 

 

3- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

5

پیش گیری از آسیب های اجتماعی

1- تهیه و توزیع محتوای آموزشی و فرهنگی در زمینه خود مراقبتی و مهارتهای زندگی *

 

 

 

 

 

 

 

 

2- برگزاری کلاس های آموزشی خود مراقبتی ، مهارتهای زندگی                 

 

 

 

 

 

 

 

 

3- برگزاری نمایشگاه و جشنواره و ...                                         

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

6

بهره گیری از فضا و تجهیزات مناسب پرورشی

1-      فراهم آوردن تجهیزات و ابزار پرورشی متناسب با تعداد دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

2- استفاده مطلوب از فضا و تجهیزات *

 

 

 

 

 

 

 

 

3-  و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

جمع امتیاز فرایند فعالیت های پرورشی و فوق برنامه

 

 

4- سلامت و تربیت بدنی

1

تربیت بدنی و ورزش مدرسه

1- وضعیت خط کشی زمین های ورزشی       

 

 

 

 

 

 

 

 

2- تهیه تجهیزات ورزشی از نظر کیفی و کمی *            

 

 

 

 

 

 

 

 

3- تشکیل کانون های ورزشی درون مدرسه

 

 

 

 

 

 

 

 

4- بررسی اقدامات در خصوص وضعیت اسکلتی و قامتی دانش آموزان و ارجاع آنها به مراجع ذیصلاح *                          

 

 

 

 

 

 

 

 

5- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

2

میزان تلاش در تغذیه سالم دانش آموزان

1- پاکیزگی بوفه مدرسه           

 

 

 

 

 

 

 

 

2- عرضه مواد غذایی استاندارد ومورد تایید        

 

 

 

 

 

 

 

 

3- پیام های تغذیه ای سالم در مراسم آغازین و سایر مراسم های مربوط *

 

 

 

 

 

 

 

 

4- نصب دستورالعمل مواد غذایی مجاز و غیر مجاز در معرض دید دانش آموزان  *               

 

 

 

 

 

 

 

 

5- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

 

جدول شماره 6 : فرم ارزیابی بهبود فرایندها

فرآیند

ردیف

ملاک

فعالیت ها

امتیاز (عدد 1: نشانگرپایین ترین و عدد 7: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)

نیاز به بررسی

7

6

5

4

3

2

1

4- سلامت و تربیت بدنی

3

توجه به نکات ایمنی در مدرسه

1- تجهیز مدرسه به کمک های اولیه *                      

 

 

 

 

 

 

 

 

2- تجهیز مدرسه به کپسول آتش نشانی  *                      

 

 

 

 

 

 

 

 

3- توجه به ایمن بودن وسایل ورزشی *

 

 

 

 

 

 

 

 

4- تأمین حفاظ ایمن برای پریزها و سیم کشی ها *                     

 

 

 

 

 

 

 

 

5- شناسایی نقاط امن مدرسه و معرفی به دانش آموزان  *

 

 

 

 

 

 

 

 

6- تأمین حفاظ برای پله ها و پنجره ها  *               

 

 

 

 

 

 

 

 

7- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

4

زیباسازی و نشاط فضای فیزیکی مدرسه

1- توسعه فضای سبز بر اساس ظرفیت مدرسه                  

 

 

 

 

 

 

 

 

2- رنگ آمیزی مناسب و شاد در ها و دیوارها             

 

 

 

 

 

 

 

 

3- آراستگی در نصب تابلوها ، پوسترها *      

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

5

وضعیت بهداشت مدرسه

1- پیش بینی و تهیه ملزومات بهداشتی از قبیل سطل های زباله سالم و.. *                

 

 

 

 

 

 

 

 

2- وضعیت و تفکیک آبخوری ها از سرویس بهداشتی

 

 

 

 

 

 

 

 

3- آموزش و تأکید بررعایت بهداشت فردی و اجتماعی توسط کارکنان دانش آموزان و اولیاء*                   

 

 

 

 

 

 

 

 

4- انجام معاینات پزشکی دانش آموزان *

 

 

 

 

 

 

 

 

5- آموزش و انعکاس توصیه های بهداشتی متناسب با سن ،جنس دانش آموزان و..   *                      

 

 

 

 

 

 

 

 

6- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

6

حضور فعال کارکنان و دانش آموزان در المپیادها و مسابقات ورزشی

1- شیوه ها و راهکارهای ترغیب و تشویق کارکنان و دانش اموزان جهت شرکت در مسابقات *

 

 

 

 

 

 

 

 

2- فعالیت ها ی مؤثر جهت حضورحداکثری در مسابقات   *                  

 

 

 

 

 

 

 

 

3- کیفیت برگزاری المپیاد ورزشی درون    مدرسه ای  *             

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

جمع امتیاز فرایند سلامت و تربیت بدنی

 

 

 

 

جدول شماره 6 : فرم ارزیابی بهبود فرایندها

فرآیند

ردیف

ملاک

فعالیت ها

امتیاز (عدد 1: نشانگرپایین ترین و عدد 7: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)

نیاز به بررسی

7

6

5

4

3

2

1

5- مشارکت

1

مشارکت دانش آموزان در انجام امور مدرسه

1- تعیین مجموعه ای از وظایف قابل تفویض به دانش آموزان در زمینه های آموزشی ،اداری،پرورشی،....(نیازسنجی،برنامه ریزی،و..)*

 

 

 

 

 

 

 

 

2- تعیین و درج شرح وظایف مسؤولیت ها و تعیین حدود و اختیارات آنها                      

 

 

 

 

 

 

 

 

3- تشکیل منظم شورای دانش آموزی براساس شیوه نامه مربوطه و تنظیم صورتجلسات *                 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- ثبت فعالیت های شورای دانش آموزی و سایر فعالیت های دانش آموزی                 

 

 

 

 

 

 

 

 

5- تدابیر لازم در عملیاتی شدن مصوبات شورای دانش آموزان

 

 

 

 

 

 

 

 

6- استمرار فعالیت تشکل ها در طول سال تحصیلی                        

 

 

 

 

 

 

 

 

7- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

2

شناسایی ظرفیت و توانمندی های اولیا و تشکیل بانک اطلاعاتی

1- برنامه ریزی برای حضورو جلب حداکثری اولیاء در زمینه های علمی آموزشی ،فرهنگی تربیتی و... *

 

 

 

 

 

 

 

 

2- نیازسنجی و تعیین سر فصل های جلسات آموزش خانواده

 

 

 

 

 

 

 

 

3- بهره گیری از توان فکری و مهارتی اولیاء جهت امورتحصیلی ،تربیتی بهداشتی و ....  *                             

 

 

 

 

 

 

 

 

4- تشکیل بانک اطلاعاتی اولیا

 

 

 

 

 

 

 

 

5- تشکیل کمیته های تخصصی با حضور اولیاء              

 

 

 

 

 

 

 

 

6- تشکیل و کیفیت اجرای جلسات آموزش خانواده   *                   

 

 

 

 

 

 

 

 

7- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

3

جذب مشارکت های داوطلبانه و بهره گیری از ظرفیت های برون سازمانی در تأمین نیازهای مدرسه

1- تلاش در جهت بهره گیری ازموسسات مردم نهاد                      

 

 

 

 

 

 

 

 

2- جلب حمایت های نهادهای محلی دولتی و خصوصی اعم از مالی و غیر مالی

 

 

 

 

 

 

 

 

3- تنظیم لیست میزان جذب حمایت های مالی وسایر حمایت ها *                              

 

 

 

 

 

 

 

 

4- ثبت مکاتبات با ارگان ها از مسیر قانونی

 

 

 

 

 

 

 

 

5- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

 

 

فرآیند

ردیف

ملاک

فعالیت ها

امتیاز (عدد 1: نشانگرپایین ترین و عدد 7: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)

نیاز به بررسی

7

6

5

4

3

2

1

5- مشارکت

4

فعال سازی شورای معلمان و شورای مدرسه،انجمن اولیاء و مربیان

 

1- تنظیم تقویم اجرایی جلسات براساس مصوبه شورای عالی آموزش و پرورش *

 

 

 

 

 

 

 

 

2- مشارکت هر یک از اعضای شوراها (مدرسه انجمن اولیاء ومربیان و...).در زمینه های علمی آموزشی ،فرهنگی-تربیتی ،و... *

 

 

 

 

 

 

 

 

3- کیفیت مصوبات و خروجی جلسات *                             

 

 

 

 

 

 

 

 

4- پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه *           

 

 

 

 

 

 

 

 

5- تقویم زمانبندی جلسات                         

 

 

 

 

 

 

 

 

6- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

جمع امتیاز فرایند مشارکت

 

 

6- نظارت و ارزیابی

1

تنظیم چهارچوب مشخص ارزیابی

1-      تهیه جدول زمانبندی نظارت و ارزیابی فعالیت ها *                   

 

 

 

 

 

 

 

 

2- بررسی خود ارزیابی های انجام شده توسط مسئولین فعالیت ها *

 

 

 

 

 

 

 

 

3- بررسی اسناد مربوط به نحوه پیگیری چالش ها و مشکلات اعلام شده در خود ارزیابی ها و ...                                     

 

 

 

 

 

 

 

 

4- و ....

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

2

اجرای صحیح برنامه سالانه تدوین شده

 (امتیاز این ملاک با ضریب 2 محاسبه می شود)

1- نظارت وهدایت مستمرمسؤولین هر فعالیت در جهت خود ارزیابی ها *                           

 

 

 

 

 

 

 

 

2- تعیین بازه های زمانی ارائه گزارش خود ارزیابی *

 

 

 

 

 

 

 

 

3- تحلیل و بهره گیری از نتایج حاصل از خود ارزیابی مستمر و ارائه آن به شورای مدرسه *                

 

 

 

 

 

 

 

 

4- ارائه گزارش به مسئولین عندالزوم        

 

 

 

 

 

 

 

 

5- و ....

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

جمع امتیاز فرایند نظارت و ارزیابی

 

 

7- اداری و مالی

1

میزان توجه به امور اداری و اجرایی مدرسه

1- حسن اجرای بخشنامه ها *                        

 

 

 

 

 

 

 

 

2- پاسخگویی به موقع نامه ها *                                

 

 

 

 

 

 

 

 

3- بایگانی مطلوب اسناد  *                   

 

 

 

 

 

 

 

 

4- تنظیم صحیح دفاتر *

 

 

 

 

 

 

 

 

5- تشکیل پرونده کارکنان *                     

 

 

 

 

 

 

 

 

6- ارزشیابی سالانه همکاران *                      

 

 

 

 

 

 

 

 

7- به روز بودن دفتر اندیکاتور *                      

 

 

 

 

 

 

 

 

8- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 


برای دانلود برنامه سالانه کامل اینجا را کلیک کنید

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر

 

جدول شماره 6 : فرم ارزیابی بهبود فرایندها

فرآیند

ردیف

ملاک

فعالیت ها

امتیاز (عدد 1: نشانگرپایین ترین و عدد 7: نشانگر بالاترین سطح عملکرد می باشد)

نیاز به بررسی

7

6

5

4

3

2

1

7- اداری و مالی

2

میزان توجه به امور مالی مدرسه

1- استفاده از سامانه اموال وامور مالی                   

 

 

 

 

 

 

 

 

2- تنظیم اسناد واریز کمک ها ی مردمی به حساب مدرسه  *                

 

 

 

 

 

 

 

 

3- وضعیت ثبت اسناد و دفاترمالی *   

 

 

 

 

 

 

 

 

4- ارائه عملکرد مالی مدرسه به اولیاء *             

 

 

 

 

 

 

 

 

5- صدور چک بر اساس مقررات *           

 

 

 

 

 

 

 

 

6- انسداد دفاتر مالی در پایان سال *

 

 

 

 

 

 

 

 

7- خروج اموال اسقاطی به منطقه                             

 

 

 

 

 

 

 

 

8- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

جمع امتیاز فرایند اداری و مالی

 

 

خلاقیت

1

رنگین کمانخلاقیت و نوآوری در انجام امور و فعالیت ها ( امتیاز این ملاک توسط ارزیابی بیرونی تعیین و به جمع امتیازات اضافه می گردد ) به عبارت دیگر در ارزیابی اولیه و پایانی این بند از سوی مدیر ارزشگذاری نمی شود )

1- تدوین برنامه عملیاتی مناسب

 

 

 

 

 

 

 

 

2-نوآوری و خلاقیت در اجرای برنامه ها

 

 

 

 

 

 

 

 

3- خلاقیت در توسعه و تقویت مهارتهای    حرفه ای معلمان

 

 

 

 

 

 

 

 

4-تولید ابزار و وسایل آموزش خاص

 

 

 

 

 

 

 

 

5- و ...

 

 

 

 

 

 

 

 

میانگین امتیاز ملاک

 

 

جمع امتیاز فرایند خلاقیت

 

 

جمع کل در خودارزیابی های مدرسه : 294

 

جمع کل در ارزیابی بیرونی : 301 امتیاز

جمع امتیاز مکتسبه :

به عدد :

به حروف :

نام و نام خانوادگی مدیر مدرسه :

.................

تاریخ:     /     /1395

مهر و امضا

 

 

نام و نام خانوادگی ارزیاب :

......................

تاریخ:      /     /1395

 

 

امضا

 

 

تایید کننده : معاون آموزش ابتدایی :

جناب آقای عبدالله حکم آبادی

تاریخ:      /     /1395

 

 

مهر و امضا

 

 

تایید کننده نهایی : مدیریت آموزش و پرورش شهرستان سبزوار

جناب آقای دکتر مرتضی بینش

تاریخ:      /     /1395

           

 

مهر و امضا

 

تذکر 1 : علامت * در کنار بعضی از فعالیت ها به منزله ی الزامی بودن ارزش گذاری آن فعالیت توسط مدیران محترم می باشد .

تذکر 2 : مدیران گرامی جهت تکمیل ملاک 1 فرایند برنامه ریزی ( طراحی و تدوین برنامه ی سالانه جامع ، واقع بینانه و اجرایی ) به صفحات 45 تا 47 شیوه نامه ی جدید برنامه ی تدبیر مراجعه نمایند .

 برای دانلود برنامه سالانه کامل اینجا را کلیک کنید

برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر


 

برنامه سالانه طرح تعالی مدیریت

باتوجه به عنایات خداوند این فایل بنا به درخواست شما همکاران عزیز و ارجمند با زحمات شبانه روزی تیم نویسنده ی خاص فایل به اتمام رسید.خدارا شاکریم تا بار دیگر توانستیم با ارائه ی فایلی جدید با نام برنامه ی طرح تعالی ابتدایی در خدمت شما باشیم تمامی سعی تیم نویسنده ی ما این بود تا یک برنامه ی کامل و جامع ویژه ی مدیران عزیز در سراسر کشور تهیه کنیم تا با کم کردن کار مدیران و هدایت به کار های سازمان یافته و کمک کردن به مدیران جهت تکمیل کردن یک برنامه جامع و کاملتر در زمان مدیران و معاونان صرفه جویی کنیم تا با خیال راحت تر به آموزش دانش آموزان بپردازند.


موارد مهم در طرح تدبیر

✔️نگاه واقع بینانه در خودارزیابی باید وجود داشته باشد. 

✔️انگیزه ی بهبود وضعیت مدرسه در همه ی ارکان مدرسه وجود داشته باشد.

✔️انتظار از مدیران باید متناسب با شرایط، منابع و اختیارات بوده و در بازدیدها مورد توجه باشد.

✔️ تفاوت مدارس در منابع و امکانات و... مورد توجه باشد.

✔️افزایش آزادی عمل و اختیار مدیران مدارس مورد توجه باشد.

✔️سنجش عملکرد مدارس با وضعیت قبلی خودشان بوده و نه با سایر مدارس.

✅نشانگر :

نشانگر(سنجه) به دو صورت نوشته می شود:

1-کمی: عدد یا درصد

2- کیفی: در 4 یا 5 سطوح عملکردی: ضعیف، متوسط، خوب، بسیارخوب، عالی

 ✅میثاق نامه:

منظور از میثاق نامه، پیمان نامه ای است که در زمینه های مختلف با توجه به انتظارات مندرج در فرایندهای تدبیر برای پرسنل، اولیا، دانش آموزان نوشته می شود و منظور پیمان نامه طرح محضر قرآن نیست. خلاصه کلام مدیر با توجه به طرح تدبیر و وضعیت مدرسه چه انتظاراتی از پرسنل، اولیا و دانش آموزان دارد.

✅گستره اجرا:

منظور از گستره اجرا: شورای مدرسه، شورای معلمان، انجمن، کارکنان، شورای دانش آموزی، کل دانش آموزان، امورمالی و اداری مدرسه و... می باشد که می توان از شاخص یا فعالیت مربوطه به گستره اجرای آن پی برد. گستره یا مربوط به عوامل انسانی مدرسه است یا مربوط به عوامل غیر انسانی مدرسه.

✅خود ارزیابی:

در طرح تدبیر جدول 5 به عنوان خودارزیابی اولیه با مشارکت شورای مدرسه و براساس وضعیت موجود یعنی مرداد94 در دو سری کامل شده و پس از مهر و امضا به همراه فرم 3 برنامه عملیاتی به اداره ارسال شود. برنامه عملیاتی باید مهر و امضا مدیر و امضا نماینده معلمان و انجمن را داشته باشد. 

جدول 5: خودارزیابی اولیه، خودارزیابی پایانی در خردادماه

یادآوری: در جدول 5 شاخص 1،33،36 با ضریب3 و شاخص 11با ضریب2 به دلیل اهمیت این شاخص های تدوین برنامه عمل، نظارت وارزیابی، خلاقیت ونوآوری، طرح درس معلمان محاسبه می شود.

فرم شماره 4 خودارزیابی فرایندی است و در طول سال بنا بر توافق مدیر با مسول هر فعالیت باید هر 45 روز تا حداکثر دوماه انجام شود و بعد مدیر آن فعالیت را مورد ارزیابی قرار می دهد و در صورت ضعیف یا انجام نشده باید دوستون آخر این فرم کامل شود. در هر صورت نتیجه خودارزیابی دوم باید از اولی بهتر بوده تا مدرسه رشد داشته باشد.

✅ فرآیندها، ملاک ها و شاخص ها

برنامه سالانه مدیران همگام


فایل آماده گام های برنامه ریزی تقویم اجرایی و برنامه سالانه طرح تدبیر


https://drive.google.com/file/d/0B7emV0SpNGnsT0gzeUJ5NEtUOUE/view?usp=sharing



همچنین شما میتوانید جدید ترین تقویم اجرایی و برنامه سالانه بر اساس طرح تدبیر را از آدرس زیر دانلود نمایید


صورت جلسه ی شورای دانش آموزی


%d8%af%d9%81%d8%aa%d8%b1-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84%db%8c%d8%aa-%d8%b4%d9%88%d8%b1%d8%a7%db%8c-%d8%af%d8%a7%d9%86%d8%b4-%d8%a2%d9%85%d9%88%d8%b2%db%8c

دفتر ثبت شورای دانش آموزی

تنظیم آیین نامه ی اجرایی مدارس و نگاه همه جانبه به ارکان اصلی تعلیم و تربیت در محیط مدرسه و اتخاذ راهکارهایی برای مشارکت و مسوولیت پذیری همه عوامل موثر در تربیت از جمله برجسته نمودن نقش دانش آموزان به عنوان یکی از ارکان تعلیم و تربیت ، طلیعه مبارکی است که با تدبیر و درایت دست اندر کاران و برنامه ریزان آموزش و پرورش آغاز گردید. با توجه به این مهم تیم خاص برنامه ای هدفمند از انتخابات شورای دانش اموزی تا جلسات و تعیین وظایف و پیشنهادات، دفتری به صورت تایپ شده و به صورت فایل ورد قابل ویرایش جهت ارتقاع کیفیت عملکردی و تربیتی برای مدارس ابتدایی تدوین نموده است.

دفتر ثبت شورای دانش آموزی